Franz

Alla inlägg under augusti 2009

Av Franz - 31 augusti 2009 20:37

Hejsan Hoppsan!

Idag har varit en ganska upp&nerdag. Vi har alla skiftat i humör hit och dit. Sofia kom försent till skolan och var assur, jag var trött och Amanda var typ normal. Eller det är svårt att komma ihåg när jag tänker efter.


Alla lektioner jag har haft idag har varit i princip värdelösa. På Engelska C skrev vi en källförteckning och på religionen gjorde vi ingenting. Sen var jag med på en Samhäll lektion också som inte handlade om någonting, nästan iallafall.


Vi letade kläder, men hittade inte mycket. Jag gillar den där affären Monki. Den är mysig att gå runt i men dem har en hel del skumma kläder, musik och kunder. Sen kom jag hem, gick till Viberga, Ica hårstorp och sen åt jag fryspizza. Våran asmysiga katt som ännu en gång har bytt namn fick följa med i sele.


Nu ska jag diska och imorrn blir det 8 bussen in till stan!

Bjur på en bild från Spanien med!

Av Franz - 29 augusti 2009 12:43

Gud, vilket elände att vara jag!

Jag är ju fortfarande sjuk. Myskvällen igår gick väl ganska bra, inte helt okej dock. Men idag får vi en ny chans! Mors kompis kommer hit på filmkväll, fastän jag är smittsam. Eller det tror jag iaf att jag är. 


Jag undviker att hosta så mycket jag bara kan, för när det väl börjar så slutar det inte. Men röka kan jag fortfarande, det e skönt. ^^

Nu kom jag ju på att alla kanske inte brytt sig om Doktor Kosmos. Ett härligt gäng rödvinsdrickande människor. 

Så nu bjuder jag på dem!



Av Franz - 28 augusti 2009 18:59

Eller det skulle iallafall ha blivit supermys.

Bara om Sofia och Amanda hade kommit till skolan.

Bara om vädret hade varit bra.

Bara om jag inte var sjuk.

Och bara om inte min familj satt här vid diverse böcker och datorer till låten "74, 75" eller vad den heter. Vi ska äta tacos idagf, riktig fredagsmat! Och sen ska vi se på film (antar jag) och äta godis.

Det är precis sådant man gör på mysfredagar.


Jag var till och med till Systemet idag och köpte en Smirnoff för denna underbara kväll, men nu står den mest bortglömd i köket och är bortglömd. Men det är okej, för igentligen är jag sjuk och får inte dricka alkohol.

Nu ska jag snora av mig, dricka kaffe och sjukisröka.


Puss hej!

Av Franz - 27 augusti 2009 15:11

Ja ni, det där med att jobba i kök är ingen barnlek inte. Vill man vara kock får man stå ut med både det ena och det andra. Idag har jag fått stå ut med tunga lyft, hungriga ungdomar och stor förvirring. Det kunde ha slutat där, men icke. Jag har även ont i fötterna, glansig hy och en torrhosta. Fast torrhostan beror väl inte på köksjobbet ioförsig.


Jag vill förtfarande till Göteborg, även om mina kompisar inte vill. Ska man våga leva utan dom? Det vet jag inte. Jag har liksom blivit fäst vid dom, är van vid att dom finns där. Men man kanske måste skaffa nya mates någon gång i sitt liv? Det har iallafall min mamma gjort. Tror jag.


Mammor har haft mystiska och hemliga liv innan dem skaffade barn. Man vet aldrig vad dem har hållt på med som unga. Min mamma vet ju om nästan allt jag har gjort så jag tycker minsannn att hon kan avslöja vad hon har gjort för mig. Det är väl endå inte mer än rättvist?



Nej

Av Franz - 26 augusti 2009 15:52

Sa nej till pizza.

Och jag är så grymt hungrig!


Kom igen, berömm mig!

Av Franz - 26 augusti 2009 15:01

Jaha, Då har Måndagen och Tisdagen flugit förbi snart följt av Onsdagen. Det har varit lite mycigt dådär med lite nya kurser och så. Det är ju endå det om är så skönt i gymnasiet, att man får variera sig lite.


Vi börjademed ENgelska C där vi har en lite läskig lärare som man måste säga "Good morning, Miss" och "Afternoon, Miss"till. Dessutom har hpn en lite scotts/irlänsk/amerikansk dialect. Men hon verkar ju kunna sin sak iaf. Och så skaffade jag en kompis på engelskan med. Jacob heter han, snyggasti världen typ.


Och så blev jag sjuk igår, så jag stannade hemma idag, men jag verkar vara bättre, det är ju skönt iallafall. ^^

Har inte hörtnågon ny musik än, men ingen verkade ju gilla vad jag la upp endå, så det är väl lugnt?


Vi ses!

Av Franz - 23 augusti 2009 16:45

Helt otroligt vad tiden går, och hur snabbt man kan glömma bort ens blogg i den hektiska vardagen. Skolan började ju i Tisdags och sen dess har jag bara lallat runt och levt något sorts drömliv. Man är alldeles för trött och tankspridd när man kommer hem så man glömmer ju lätt bort att berätta om sin dag. Men här jag nu! Så nu ska ni se på grejjer!


Vi har renad haft full fart i köket och Jag, Amanda och Sofia gjorde i Fredags typ 200 chokladbollar, eller 25 satser om man vill vara noga. Jag har skrivit upp mig på att läsa Japanska och hoppas att fler gör detsamma så att det faktiskt blir möjligt. ^^

Men det kommer antagligen inte bli så himla lätt. Speciellt inte med alla tecken och så. O så ska jag ju läsa Engelska C i skolan också. Men jag gillar att lära mig språk. Jag har liksom lätt för det på nåt sätt.


Amanda, Sofia, Jag och Erika var ute på stan i Fredags med. Det var såndär Augustifest. Fast det regnade brutalt mycket. Aja, nu tänkte jag kanske hitta någon mysig låt som alla som vill kan få lyssna på. Och sen ska jag plocka ut sockerkakan ur ugnen.



Av Franz - 17 augusti 2009 11:16

Jag hade ett jättefint inlägg på gång, men datorn var inte min kompis idag så allt försvann. o.O

Det jag tänkte iallafall säga är att det är en alldeles underbar dag idag, för jag är fortfarande ledig. Imorgon ska jag möta upp Sofia och Amanda och så ska vi börja skolan vi med. Sista året.


Idag ska jag in till banken och uträtta ärenden. Jag ska nämligen hämta ut min återbäring så att vi kan köpa mjölk och toapapper.  Så in till stora staden bär det snart av. Jag tar 12-bussen, hälsa om ni ser mig! Eller nej, gör inte det, jag skulle bara skämmas.


Jag kanske hör av mig senare igen?

Puss och hej!

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards