Franz

Alla inlägg under augusti 2009

Av Franz - 15 augusti 2009 15:29

Hittade en asmysig låt typ nyss. ^^

Den tog sig snabbt upp på toppen.


Björk med "Gling Gló"

Av Franz - 15 augusti 2009 14:51

Idag har varit en helt otroligt lugn dag.

Min mor är borta, hon lämnade oss för att åka iväg på lite party, men hon kommer tillbaka imorgon. Det har hon lovat oss. Istället har hennes kompis med tillhörande barnaskara kommit hit och hälsat på. Två av dem fyllde år så vi bjöd på lite födelsedagsfika.


Men nu är vi ensamna igen och ag sitter och lyssnar på Sigur Rós. Ett isländsk band faktiskt. Jag har aldrig haft problem med att lyssna på musik däe det sjungs på ett annat språk. Dessutom är inte isländskan så dumt. Dem spelar lite mysmusik. Sånt man kan lyssna på när man tar ett varmt bad eller bara slappar lite. Eller om man kanske har en dejt.


Ikväll ska vi se på Walk the Line. Min lillasyster har blivit lite fäst vid Johnny Cash, och det är nog mest mitt fel. Om ni har musikförslag kan ni väl saäga det? Annars får ni leva med att jag rekomenderar dålig musik. ^^

Aja, nu ska ni med få lyssna på lite Sigur Rós, och ni ska få höra låten "Gobbledidook" (rättstavat?).

Puss och Hej!


Av Franz - 14 augusti 2009 12:10

Goddagens!

Idag vaknade vi upp grymt tidigt här hemma! redan klockan 7 var vi alla uppe ur sängarna, ja, förutom min lillasyster. Idag har vi nämligen varit och spanat in hennes framtida skola. Grosvadsskolan ska hon gå på, och hon börjar i 7:e klass. Hon är ju grymt gammal nu. Jag hoppas iaf att det blir bra och att hon skaffar sig kompisar och så.


Min mor är för tillfället nere och tvättar, eller nu kom hon tillbaka. Lite senare ska vi ner till centrum (man får inte säga stan) och hämta ut mina pengar som jag fick till baka på skatten. Tjänade ihop dem n är jag jobbade på MacDonald's faktiskt.


Jag älskar att röka förresten, men ibland blir dte jobbigt, så jag ska gå ut och göra det nu. ^^

Adios Amigos!

Av Franz - 13 augusti 2009 22:22

Det blev en träff med mina älskade kompisar idag! Fast det första Sofia föröskte göra var att lura mig att hon skulle flytta ut ur byn.


Jag har skaffat FarmVille på facebook och idag hittade jag en ko! En ko! Mitt ute i vilda webben lixom! Men jag adopterade honom så nu är vi kompisar. Det mest läskiga är att jag om några dar ska "skörda" honom... undra vad det betyder. o.O


Min lillasyster har äntligen kommit hem ifrån Grekland, eller Rhodhos, med souvenirer och sånt. Spännande typ.

Just nu är det grannfejden på TV, dem är alltid så töntiga. Jag menar för var dem ju kompisar o så och nu bråkar dem bara om allt möjligt. Tyckar att alla bara kan försöka vara kompisar. Eller sluta bry sig om dem som man inte kommer överens med.


Nu blir det blossis och så. ^^

Av Franz - 13 augusti 2009 12:45

Nu kommer uppföljning på min mors facebookande. Hon klarar sig hyfsat iallafall. Hon blir lätt förvirrade av sånt där. ^^

Nu ska hon bara hitta så många kompisar som hon bara kan och det lär nog ta ett tag. Jag försöker hjälpa henne iaf.


Det åskar här i finspång, och ännu har jag inga vänner. Hur ska detta sluta? Min syster har inte heller kommit hem än. o.O


Gah vad detta är tråkigt!


Av Franz - 13 augusti 2009 10:45

Jag ska hjälpa mamma och skaffa Facebook. Hon försöker hitta lite folk och prata med och så. Facebook e ju lite kul o så, men jag fattar inte alltid grejjen. Ibland älskar jag det och ibland hatar jag det. o.O

Jag har också facebook. Eller det kanske man fattade om man läste den första biten.

Om ni har facebook så kan ni ju skriva det o så kan jag adda er som kompisar! bra va?! Jag har märkt att ju fler kompisar man har där, desto coolare är man.


Nu blir det ett musiktips. Modest Mouse med "Custom concern".

Enjoy typ! Ni får hata det om ni vill med.



Av Franz - 13 augusti 2009 10:14

Idag ska jag träffa kompisar!

eller jag hoppas ju iaf att dem hör av sig och vill träffas. Sånt där kan man ju inte bara tvinga fram.


Idag kommer min lillasyster hem också, hon har varit i grekland och solat o så. Lite avis är jag ju. Men inte över att hon fick flyga flygplan, jag är rädd för sådant. Jag menar, hur vet man att man inte kraschar ner i havet eller så?


Annars ägnar mor och jag mig åt ekonomiska bekymmer, det är sånt man får göra när man är fattig. Då får man sitta halva dagarna och ringa myndigheter som inte riktigt bryr sig.


 På måndag börjar skolan igen, det kommer nog bli mysigt... eller kanske inte. Jag har inte bestämt mig än.  o.O

Nu kommer snyggbild på mig. så ni vet hur jag ser ut. typ.



Jag i snygg pose
Av Franz - 12 augusti 2009 12:55

Idag fick jag min skatteåterbäring på hela 258kr. Asmys!

Men jag måste ge dem till mamma eftersom skatteverkat tycker att alla pengar jag får ska gå till hushållet o.O


Helt sjukt tycker jag, för jag hade stora planer för dem pengarna. Jag skulle leva stort o glamoröst! Köpa en helt ny garderob på myrorna! (Fast dem har ju blivit dyra dem med)


Så mina välförtjanta och injobbade 258kr gick direkt in i hushållet, och jag som inte får några pengar alls typ :/

Tur att jag har ett busskort iaf så jag kan åka och fönstershoppa och bara prova kläder som ser fina ut. Jag skulle vilja ha mer pengar, inte sådär mycket som blondinbella har, det är för mycket. Men bara lite mer.


Det skulle faktiskt bli billigare för min kära familj ifall jag flyttade hemifrån. Billigare skulle det även bli för mig. Är dte detta skatteverket vill? Skicka ut mig i en värld där det varken finns lägenheter eller jobb?

Fett vad sur jag är!

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards