Franz

Alla inlägg under december 2009

3G

Av Franz - 23 december 2009 11:51

Vad är 3G bra för? Brydde mig aldrig när det var nytt och så eftersom jag endå hade en CP-mobil. Är det det som drar all batteri, eller är det bara mitt ständiga knappande?


Tror inte på det där 3G, det förstör nog bara mest.

Av Franz - 23 december 2009 11:48

Jag har hjälpt min mor idag, med att koka en skinka. Det var ju spännande och så, den klarar sig ju själv liksom. Nu står den ute på balkongen och jag hoppas bara på att ingen kommer och äter på den.


Lockig är jag idag, för den efterlängtade julmiddagen är här, den har varit planerad i månader. Hoppas bara inte att Carro har failat. Hoppas bara att Adam är snäll idag. Hoppas bara att Bachi inte är en drygis.

Av Franz - 22 december 2009 23:37

Jag blir oftast kär på våren, följer djuren lite sådär. Men det där med att skaffa barn brukar jag skippa, det tilltalar mig inte så starkt. Men just det, kärlek var något finare än så. På ett barnsligt sätt, men inte som pussleken. Hatade den.


Eller nej, glöm att kärleken alltid är fin. Den kan nog minsann döda dig om du har otur. Fast ja, oftast gör den ju inte det, inte på riktigt iallafall. Men lite? Den lär hursom förvirra dig, och göra dig dum, ansvarslös.


Inte ens det coolaste paret i skolan, den där populära killen, och tjejen, hade det så himla lätt när dom frågade chans. Såvida inte det var den enda anledningen till att dom gjorde det.


Svårare är det nu, nu frågar man ju inte ens chans, man bara är. Och hur ska man veta att man är egentligen? Man kan ju inte bara bli, en dag kan man inte bara står där med en pojkvän då han dagen innan var en vän om inget är sagt. Yrkar bifall för att chansfrågningen kommer tillbaka. Alla för?

Av Franz - 22 december 2009 23:33

Imorgon är det julmiddag, i wanna-be-storstaden Norrköping. Två stora köpcentrum har vi till sommaren, och i Hageby Centrum ser det ganska dött ut. Man kan ju inte ha en asstor galleria och bara en stadsdel som handlar där.


Middagen är hemma hos Caroline, hon verkar ha tagit i detta år. Men äntligen är det någon annan som lagar maten! Adam kommer, Bachi är där och så hörde jag rykten om Johanna. Johanna är assnygg, eller ja, speciell sådär. Ska jag köra på lockigt hår imorgon? Vi får la se.


Kanske fotar, det får man också se.

Idag gjorde jag asgod broccoli.

Av Franz - 22 december 2009 20:41

Just nu lyssnar jag på musik som man egentligen inte får erkänna att man kanske tycker att den är lite rolig. Som Israels bidrag i Eurovision 2007, Push the button.


Den är lite värd, men vad hände med den andra roliga låten?

Finns kanske inte ens med.

Av Franz - 22 december 2009 14:51

Min mamma är en cool mor, eller ja, hon hjälper mig med allt som har med pengar att göra. Hon kan allt. För ett tag sedan undrade jag omjag verkligen skulle behöva lämna in en studieförsäkran till CSN för det nya året. Hon sade nej, klart inte, jag hade ju redan gjort det och blivit beviljad pengar för ett helt år.


Det hade jag ju, så då var allt lugnt. Fast det var det ju inte. Klarre att jag behövde lämna in en ny. Sparar det tills jag börjar skolan, då tar jag och springer mellan alla olika byggnader, jagar lärare och stämplar. Men jag kommer inte ha råd med frimärket. Bäst att jag lägger undan pengar redan nu.


Det här var fett ointressant insåg jag, men låt det vara så.

SSU

Av Franz - 21 december 2009 22:57

En gång var jag politiker. Men jag var alldeles för radikal för norrköpingsgänget. Nyköping hörde jag hemma i, där var det aldrig en lugn stund. Räddade en konsert där gjorde jag, han som borde ha räddat var inte stabil nog.


Allt handlade om ett trumset och en bas. Iallafall, under min karriär i denna stad så bloggade jag, är fortfarande admin på fejjangruppen och så. Känner ni att ni vill läsa mina inte så avancerade pilitiska inlägg så hittar man dom på: SSUNorrköping.


Från mig ser ni inget om budget i balans, avvikarsociologi, monetära baser eller kodnamn. Direktör! Jodu, det skulle jag vilja se.

Av Franz - 21 december 2009 22:07

Bob Hansson och jag, vi är bundisar. Eller jag skulle ju kunna hoppas. Hursom så hänger jag ofta på hans blogg, och just idag lade han ut videon från Musikhjälpen där han läser en dikt. Jag vidarebefodrar, här får ni!


Min framtida man, om han inte vore född så himla tidigt.

Sofia och jag slåss lite om honom.


Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards