Franz

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Franz - 22 september 2009 21:32

Idag blev jag kompis med en aldeles speciell person på Facebook. Hon är underbart rolig och underhållande, och ahr haft en speciell man. Sedan bytte hon så nu är hon med en ännu mera speciell man. Sofia, Amanda och jag pratar ibland om henne, ofta som om vi redan kände henne. Pratar såklart och Katrin Zytomierska. Nu har det hänt, vi är faktiskt kompisar på Facebook.


Hoppas det blir en bra vänskap. Engelskan gick dåligt idag, jag hade ju glömt bort att vi hade en läxa tills idag och hann nästan ta igen det på letionen innan det blev dags att redovisa. Detta skedde som ett boksamtal, fast med 10 andra som gjorde att jag inte fick en chans att uttrycka mig. Jag hatar att prata andra språk inför folk. Tänk om jag säger fel, och tänk om ingen förstår vad jag säger? Fast om jag tänker efter så är nog inte dem andra så himla bra dem heller. Jag tror jag har lyckats memorera alla mina 30 tecken på Japanska som jag ska kunna. Då är det bara orden och meningarna kvar! Gud så kul det måste vara att följa en 20 årings gymnasieutbildning!

Av Franz - 22 september 2009 10:28

Jag hann till bussen idag, eller jag har ju aldrig missat den heller, men ifall man ville veta. Satte mig i bostadskö i Göteborg igår. Eller blev medlem på bosidan iallafall. finns ganska många lediga lägenheter just nu, men det verkar vara sjukt många som söker dem. Det är ju kanske lite värre. Jag skrev att jag ville ha lägenhet i öst eller väst, det verkar ju inte vara allt för långt ifrån centrum. Jag tror på Göteborg, jag gillar det stället. Men ettorna är väl det som går åt mest antar jag. Men jag hoppas att vi inte behöver överge varandra för det, man kan ju faktiskt ha gäster i GBG med.


Pluggar lite Japanska nu med, vi fick fem nya tecken att lära oss igår. Och det är inte så himla lätt inte! nummer 1-10 med och tillhörande Kanji till det. börjar ioförsig med alfabetet, det finns tid för siffror senare. Jag pensioneras ju inte förrän om ensådär 40 år endå. Och snart är min håltimma över och då blir det asmysig lunch med S o A.


Av Franz - 22 september 2009 07:41

Jag är kär i den här musiken jag har hittat nu, tänk att litre tjuvtittande på internet kan ge så himla mycket! Visst har jag blivit bra på att blogga? Eller så har jag bara ingenting annat att göra.


Snart ska jag ta bussen in till stan, en hel timma efter mina klasskamrater. Men det är ju så på Tisdagar, alltid.

Lyft på hatten på väg ner för backen!



Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards