Franz

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Franz - 16 september 2009 21:20

Nu är det kväll och länge sedan jag skrev mitt senaste inlägg, eller det känns som det iallafall. I skolan när man står där i köket så går tiden endå ganska snabbt, men när man väl sitter där på bussen och sover så inser man att det har nog varit en ganska lång dag endå. Men just idag var en ganska normal dag, även om jag hade otroligt ont i både fötter och rygg när jag kom hem.


Och eftersom mor har skaffat sig ett extrajobb så har vi flyttat städdagen ifrån Torsdag till Onsdag vilket inte gjorde någonting bättre. När jag flyttar då ska jag minsann inte ha städdagar. Det ska bli så smutsigt så jag känner för att städa. Idag tog det mig 10 minuter, dammning och dammsugning. Det är ju allt som behövs. Behöver ju inte ens moppa golvet, allt golv är ju täckt av mattor och sånt. Det har jag för att man ska kunna sitta på golvet, jag hatar att sitta på stolar hemma. Antingen sitter man i en säng, soffa eller på golvet. Jag har ju ett skrivbord och stol i mitt rum, men där sitter jag nästan aldrig. Det är bara en del av möbelarrangemanget.


Mitt rum är som en IKEA katalog, allt är därifrån, förutom mitt låga bord som jag önskade var lägre och i någon fin naturlig färg. Men jag trivs med mitt rum, med sängen på golvet och allt. Kanske ska bli inredningsdesigner? Eller inte, det skulle vara allt för jobbigt att bestämma hur alla andra ska bo. Men nu ska vi inte oroa oss för mycket om framtiden inte, för nu är det läggdags! Godnatt!

Av Franz - 16 september 2009 06:12

Nu skriver jag igen! Så här på morgonstunden med kaffekoppen breavid. Jag hinner ju faktiskt idag. Och så måste jag nästan, besvikelesen över att jag inte skrev igår måste ju ha varit stor. Och jag har ännu inte hittat på något sätt så jag kan skriva flera gånger om dagen. Och sms-blogga är inget alternativ, det kostar mycket pengar. Nästan lika mycket som jag kommer spendera nästa månad på Ullared. Det kommer bli spännande! Jag har ju aldrig varit där, och folk klagar på att det är så mycket folk där men sånt rör mig inte.


Vad ska du göra på Fredag? Själv ska jag åka till västkusten, GBG, Och se min kära Håkan. Men det är inte vilken Håkan som hellst. utan Håkan Hellström! Och han ska sjunga oss galna, sjunga oss igenom hela natten! Och vi ska dansa, och hoppa och mysa! Jag har bara träffat en medlem i hans band och det är Hurricane Gilbert. Han är ganska skum, nickar och bugar när han hälsar, men han är ganska söt med. Ibland önskar jag att jag vore 30-35 år gammal och bodde i Göteborg, för då skulle ju vi kunna vara kompisar. Men nu bor jag ju här, en kvart utanför Norrköping, är ynka 20 år och har dem vänner jag har.


Just det! Japnskan gick bra, vi fick en läxa o så, vi har lite hemska personer i klassen och så. Men min lärare är asmysig, kommer fram och ser jätteglad ut när man skriver och pratar. Jag tror att han verkligen älskar att lära ut det språk som han är uppvuxen med. Fast han har fluffiga ögonbryn. ^^


Hittat en låt med Markus Krunegård jag kan klara av. Men han är fortfarande inte snygg.

"Jag är en vampyr" heter den, varsågod!





Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards