Franz

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Franz - 23 september 2009 21:23

Idag har det tydligen exploderat i ord-modet. Den nya frasen är svårt förvånad. Det är man ifall någonting totalt oväntat händer. Som t.ex Jag blev svårt förvånad över mitt MVG i Svenska B. Jag vet iof inte vad jag riktigt tycker än. Lite mysigt är det ju, om man endå ska vara så himla elegant när man pratar. Men vad spelar det för roll igentligen? Man pratar väl som man pratar, så länge folk förstår en är det väl helt okej? Man måste ju faktiskt inte blanda in små pikanta och eleganta ord här och var.


Men skulle man få för sig att använda grov slang så är det nästan värre än om man pratar med avancerat språk. Jag förstår oftast inte dem där konstiga orden som skulle vara ett lättare och coolare sätt att säga något helt vanligt. Som Nyköpingsborna. Där blir "Ska vi gå på stan och röka" till "Ska vi glida till öster och smöga?". Eller om det är väster. Har aldrig riktigt kunna lära mig.


Idag lyckades jag med hjälp av RecordSpotify rippa lite musik ifrån Spotify. Dom låtarna åkte in på mobilen, så nu kan jag lyssna på lite fräsch musik igen. Det gillar vi! Mysig pop på väg till stan är ju hur underbart som hellst.

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards