Franz

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Franz - 10 november 2009 21:44

En 28-årig man har anmält att han blivit misshandlad på häktet i Norrköping. En 20-åring är misstänkt för brottet.

- De stötte mot varandra i en kön så att kaffe spilldes ut, säger Thomas Månsson vid våldstroteln. Då blev gärningsmannen arg.

28-åringen fick motta både sparkar och slag och det finns vittnen till händelsen.


Jag vet hur det är, man kommer där med sitt kaffe, asglad. Du möter någon på vägen som stöter till dig och det flyger kaffe överallt. Eller om någon bara står och rör i sitt te i en evighet och blockerar kaffekannan. Det hände mig senast idag, jag ville slåss. Man ska akta sig för kaffedrickare en tidig morgon, kom ihåg det! Annars blir det seriöst.


NT

Av Franz - 10 november 2009 13:10

Jag ska på Hultsfred, jag lovar. Och Adam ska minsann också dit. Vi ska tälta och du ska vara med i vårat camp, eller hur? Nu har jag engelska, önska mig lycka till, tja IG!

Av Franz - 10 november 2009 12:49

Oj! Nu är jag minsann i skolan och pluggar stenhårt! Eller nej, jag har rast i hela en halvtimme till. Men Sofia och Amanda jobbar iallafall stenhårt och det är ju duktigt av dom. Fast jag tycker iof att dom kanske förtjänar det eftersom dom försov sig och jag fick göra vårat projektarbete ensam. Ibland önskar jag att jag hade mer att göra, kanske en lektion extra eller så. Men idag hände något läskigt minsann! Jag hoppade in på svenskan när mina klasskamrater hade det och den hemska läraren var snäll! Hon frågade om skolan och prov, om jag mådde bra och så. Det var då jag långsamt backade ut igen, för hon är inte sådan, inte på riktigt. Egentligen mumlar hon hemska ord om ansvarslösa och dumma elever och tar ut sin ilska skrikandes på hela klassen. Inga lögner.


Jag kom hit idag för hela tre lektioner, varav en föll bort ganska mycket. Och imorgon är det praktik, då går jag från SkolFranz till KockFranz, jag gillar den tidigare bättre, mer min stil. Visst kan jag laga mat åt några personer, men när det kommer till något hundratal så är jag inte så himla bra längre, det blir så höga krav på allting. Sen får jag panik, faller in i mitt stora moln och så blir allt bara fel. Men det är inte förrens imorgon då, låt oss skjuta upp verkligheten.

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards