Franz

Alla inlägg under november 2009

Av Franz - 22 november 2009 23:33

Oj! Vart ska jag börja i denna miserabla existens? Jag vet inte, och även om jag kom på en början skulle jag tappa bort slutet. Fast slutet är väl ännu en bra bit bort, även om jag önskade ibland att det vore en bit närmare. Har sett på en såndär brudig film, Bridget Jones, och jag älskar det. Nästan lika bra som Hayao Miyazakis filmer. Han får lixom in en massa action men endå en massa kärlek och strunt.


Lyckligare liv kunde man kanske önska sig. Inte för att jag klagar och så, jag har väl aldrig varit riktigt nära döden. Men något extra kanske skulle kunna finnas där bland mängden? Kanske någon snygging som man inte bara tänker på när man somnar och saknar när man vaknar. Kanske inte bara vakna fem och åka buss sju, kanske mer, någon annanstans. Det vore väl för skönt?


Så fint att det är förbjudet att tänka på.

Simba säger hej.


     

Av Franz - 22 november 2009 01:01

Nejmen, hej! Här händer inget, men jag önskar att jag kanske var oerhört full av eufori och dans och kanske lite kärlek. Kanske på ett Familjen-sätt? Men istället sitter jag här, med lock för örat, ja, fortfarande! Nu vet jag säkerligen att jag har tinnitus, det har hörts hela veckan, annars brukar jag bara bygga på den mer och mer. Men kär är jag, ännu, tillsammans med lite hopplöshet.


Förlåt att jag har varit så tjurig i veckan förresten, kan bero på vädret eller så, det vet jag inte riktigt än. Men nu ska jag lyssna på pop och så och läsa lite, precis nu! Eller nåt. Och du, vi ses väl till sommaren någon gång? När livet lever lite igen.

Av Franz - 18 november 2009 21:49

Idag hände något hemskt, på praktiken. Jag råkade tappa lite och inte vad som hellst heller, eller jo. Men jag hade en plåt som jag ville göra av någonstans där det inte var ivägen, så jag satte i det i en hållare, och så satt det redan en plåt där. Och mina älskade grönsaker som jag hade stekt ramlade ner på golvet. Det var hemskare i verkligheten än vad det kanske låter här. Men jag gillar inte att tappa, det är inte min grej bara. Jag fick iallafall steka nya grönsaker. Servera fick jag göra idag också, till sådana där som hade möte och inte orkade gå iväg för att hämta mat, eller hann. JAg vet ju faktiskt inte varför dom inte hämtade själv, men specialmat åt dom också.


Idag var det en hopplös stämning i köket, och nu ska jag röka lite.

Av Franz - 17 november 2009 16:30

Idag måste jag berätta om saker, jag fick post! Det får jag nästan aldrig så jag ville berätta vad jag fick för något. Ett brev var ifrån SSU Finspång, som ingen riktigt bryr sig om, eller inte jag iallafall. Dom ville ha med mig på något styrelsemöte eller så, men jag hatar sådana möten. Alla tittar på budgeten som ingen förstår, Fabian berättar och sedan antar vi den. Jag undrar vad som skulle hända om vi inte godkände den. "Men du, vadå 6000 kronor till fika? Vart är alla kakor då?". Det spenderas mycket på fika, men 6000 vet jag inget om.


Den andra saken som kom var en kurskatalog ifrån LiU eller Linköpings Universitet som det också heter. En skola som även finns i Norrköping med samma namn. Jag är inte intresserad eftersom jag ändå ska flytta, finns ju andra skolor som vore mer intressanta då, men jag kollade igenom för att se vad jag missar. Som tur är missar jag ingenting alls. Men Göterborgs Universitet får gärna skicka hem en katalog till mig, ni vet var jag finns! För om man inte hittar jobb så kan man ju alltid studera, eller hur? Jag gillar media.

Av Franz - 17 november 2009 06:57

Vad ska jag göra med locket för örat? Sitter ni på vänster sida om mig och pratar så är det inte mycket jag kommer att höra. Det är hemskt och jag har försökt allt! Eller nja, men allt annat är inte värt att prova. Lutar jag huvudet åt höger blir det bättre, och framåt, men så kan man ju inte gå omkring.


Höll på o somna på en lektion igår förresten, kanske lyckades tillomed. Men det är sådan man blir på vintern, konstant trött. Just idag är jag realtivt positiv men tycker lite synd om mig, så har ni kärek över kan ni ju skänka den hitåt. Nu ska man tydligen sätta lås på broar också, för attt man älskar någon. Jag skulle också göra det om jag nu hade råd med ett lås. Idag är allt bara random, men ibland är det också okej. KAFFE!

Av Franz - 16 november 2009 22:53

Jag avskyr Arn, när ska han ta sig ur klostervärlden för att kriga i Jerusalem? Varför har inte hans bröder insett detta långt innan? Varför är Arn en tönt? Max att han var borta ifrån klostret i två dagar, och sen var han hemma igen. Han skulle jobba och så tills han fick någon uppenbarelse om hans framtid, men nej, han åkte hem. Han dödade någon och fick sällskap hem till och med. Av den dödes kompisar.


Jag har läst över halva boken nu och det vildaste han har gjort är att tänka på en tjej med lockigt hår, och gråtit med sin häst. Ja, och sedan dödade han ju med, men det var inte ens med flit. Ge dig ut Arn! Våga leva livet som tempelriddare i fjärran länder! Strunta i vad fader Henri säger, ta Chamsiin och rid bara!


Jan Guillo, dina böcker är astråkiga och suger, men jag läser vidare för att följa lilla Arn på resan i den eviga klostervägen. Men inte för din skull.

Av Franz - 16 november 2009 15:42

För att göra livet lite mera spännande tänkte jag skapa som ett äventyr för oss här på bloggis. Jag är ju fortfarande kär, även om han borde ha fått reda på det utan att säga någonting och dissa mig så totalt så jag inte kan andas längre. Men hursom, jag ska avslöja en bokstav varje dag i hans namn. Dessa bokstäver får ni sedan arrangera om till hans namn! Mysigt va? Vi börjar med A. Ingen får avslöja heller!


För övrigt ska jag starta arrangörs-blobb med Adam, vi ska flytta och bli stora och bäst. Jag har redan fått sparken och blivit anställd igen, det är jag som startar upp tydligen. Fast det kommer misslyckas brutalt. Men hursom, kanske blir jag stor en dag? Eller så får jag leva mitt fridfulla, alkoholiserade och bekymmersfulla liv i all evighet? Ja, tills jag dör iallafall. Glöm namnleken, jag vågar inte, men kanske ses vi någon dag? På festival eller konsert eller så?

Av Franz - 16 november 2009 14:02

Jag ska blogga om en blogg nu. Ni bör genast slänga er in på den och spana in allt mys som kommer upp där! Så fort jag har skapat den, innan dess kan det bli lite svårt. Jag måste hitta på ett namn bara, jag har fritt spelrum här. Och med design. Kommer jag göra ett bra jobb? Kommer jag kunna lägga till bloggdesigner på min meritlista? Tveksamt.


Men jag ska söka internet efter alla finesser och småprylar så alla videobloggar och bilder bara susar in där på nolltid! Om det blir något. Detta är väl endå ett stort projekt? Vi är helt seriösa, ni får inte tro annat, men vad som komma skall förblir en hemlighet, tills vidare. Vi har andra projekt på gång också, vi ska på utflykter både norr och söderom våran stad. Du missar väl inte Kent i Göteborg heller? Eller min 6 veckors vistelse där?

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards