Franz

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Franz - 7 oktober 2009 18:51

Har ni någon tänkt på vad världen vore utan musik? Detta underbara samarbete mellan olika rytmer och instrument? Ni bryr er kanske inte, ni äger väl inte ens en skiva? Ni har aldrig upplevt känslan av att springa ner till skivbutiken för att köpa den där plastbiten som ni har längtat efter i ett halvår? Aldrig har ni längtat efter att se eran favoritartist stå där på scenen och sjunga för bara dig?


Det spelar ingen roll, för musiken når fram till er endå. Ni hör den och ni bryr er, mycket mer än vad ni kanske tror. Och ibland, för oss som bryr oss, faller våran längtan efter att höra våra älskade i bråk med våra plikter. Då får man ta ledigt tycker jag. Går inte det? Ja, då sjukskriver man sig. Precis så enkelt är det. Och man får, det är det bästa.


Det är ju endå inte ofta som man har chansen att se och höra samtidigt. Att sitta hemma med musiken i hörlurarna och stirra på skivomslaget ger bara inte samma känsla. Att pussa på affischen på väggen och att ta på personen i fråga mäter sig bara inte med varandra. Fram för musiken säger jag bara!

Av Franz - 7 oktober 2009 17:58

Styckningen är över, at last. Det var inte lätt inte och jag ansträngde mig verkligen för att verka okej med det hela. Min värsta marddröm var tyvärr sann, det handlade om ett het får. Det låg där på operationsbordet med benen åt alla håll. Jag såg det bara en gång dock, men det räckte för mitt lilla hjärta. Under hela styckningen satt jag och såg inte alls på. När sågen åkte fram höll jag även för öronen. Mesigt - jag vet, men det är verkligen hemskt. Fick även reda på att en stackars etta hade svimmat när de styckade kyckling. Lite modigare än så är jag allt. ^^


Och ni får absolut inte missförstå mig. Det är inte så att jag inte kan äta eller ta i kött, men när det verkligen ser ut som ett djur så får jag enorma problem. Jag äter helst inte kyckling eller fisk med ben i. Men ben och senfritt går nog an. Men hur som hellst blir det inget lammätande på resten av terminen i skolan för mig, eller lammfärs någon annan stans, det gör man tydligen på halsen. o.O


Imorgon skulle jag och Frida fika, tror jag iallafall, asmys! Jag älskar att fika, lite av enhobby för mig om jag får säga så. Men en ganska så onyttig vana. Nu ska jag hitta på något, kanske blirre mer bloggis senare? We'll see!

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards