Franz

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Franz - 21 oktober 2009 21:59

Nej ni, klockan är sen och jag fick inte försova mig. Vill inte heller, jag vill vara duktig och komma i tid. Det har varit ett av mina mål den senaste tiden och ännu har jag hållit det. Nästan. Ibland är det okej att vara sen, man måste det. Annars förvandlas man till en sjuk plugghäst som är alldeles för instängd i sina plikter.


Men jag vill veta vem han är, den här nya, mystiska människan. Jag nöjer mig inte med bara namn och ålder, det ska fram mer! Jag vill veta om tänkande och känslor, Intressen, motgångar, framgångar, lycka och besvikelse! För jag kan nästan lova att den här är avancerad, det här är mer än vad man ser. Jag är också mer än vad man ser, men allt finns att få reda på här. Det är bara här jag vågar, för här kan jag låtsas om jag vill. Här kan jag vara saker som jag egentligen inte är, eller ja, överdriva om man säger så. Imorgon ska jag försöka avslöja att jag röker, om jag vågar!


Jag är alltid rädd när jag träffar nya, gullig och så, men fortfarande jag. Det är alltid viktigt att man är sig själv.

Av Franz - 21 oktober 2009 20:08

Nu ska ni få veta lite om min APU minsann, för nu är den intressant. Ni vet hur jag alltid iaktar och försöker liusta ut personer? Jag har hittat en ny sådan, kan inget namn för tillfället på grund av mitt dåliga namnminne. Men den här är någonting extra, speciellt och hemligt. Riktigt spännande faktiskt, jag vet nog inte ens hur jag ska beskriva honom faktiskt, finns inga ord just nu. Han är liksom bara svår att veta vart han står, vad han vill och tänker. Förstår ni?


Hur som hellst så tror jag praktiken kommer fungera endå, det fixar sig. Jag har ju redan informerat om min situation och att jag egentligen inte kan laga mat. Om dom endå visste att min lillasyster sköter den delen här, min 7 år yngre syster. Hon är helt okej när hon inte har humörsvängningar.


Jag har behövt anstränga mig till det yttersta för att inte hoppa på någon och krama den idag, flera gånger. Jätteskumt, är det han eller jag? Antagligen jag, jag är ju så himla svag när det kommer till det där med kärleken, känslor och närhet. Men det vet ni ju redan.


Nu vill jag veta vad ni inte bara hört utan lyssnat på idag och inte bara tittat utan sett. Hit me!

Av Franz - 21 oktober 2009 05:33

Ojoj, idag är det första APU-dagen, och jag är långt ifrån taggad, tyvärr. Men det hoppar vi just nu, det är inte så intressant. Istället vill jag få er att se. För har ni tänkt på hur många gånger man tittar men inte riktigt ser? Du tittar på ett höstträd, men ser du det? Lägger du in hela ditt hjärta i att  se alla olika färger, den grova trädstammen och spindlarna som bor där? Du kanske tittar på dina kompisar men ser du dom? Jag pratar inte om att du ska ställa dig och glo på dem, men att du kanske ska titta lite extra noga. Du kanske ska se alla drag, alla egenskaper som dem har?


Och om du nu skulle höra en låt, hör du den eller lyssnar du? Om ni bara visste hur många bra favoritlåtar man ger upp bara för att man inte lyssnar noggrant på den. Man ska höra alla ord, alla rytmer som finns, alla suck, alla fel. Alla kanske är att ta i men dom du hör kanske. Broder Daniel skulle i princip kunna bli din nya räddning om du verkligen gav det en chans, det tror jag iallafall. Henrik Berggren är endå en väldigt speciell människa. Jag ska ge er en chans nu, ni ska få en video. Men Broder Daniel kanske inteär idealt? Då får ni hitta något annat. (tar dock en sådär 20 sekunder innan den kommer igång.)


Se och lyssna på något idag! För eran skull!



Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards