Franz

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Franz - 28 oktober 2009 22:51

Vet ni om att jag ofta inte läser böcker? Såvida jag inte måste genom skola eller så. Men nu gör jag det, helt frivilligt. Ännu förstår jag inte mycket av själva handlingen, mest formaliteter med kungar, munkar och smarta brudar. Nyss blev det förvirrande, någon födde ett barn och sen tror jag den blev vuxen. Det handlar om Jan Guillous bok "Vägen Till Jerusalem". Jag har aldrig gillat honom. För det första så är det ingen annan heller som gillar honom, och sen så fattar jag aldrig grejjen med författares namn, varför ska allt vara så himla komplicerat? Och till sist så förstod jag aldrig det där med kungar och lekmän med sina skumma riter och avtal.


Helt otroligt att så mycket kan hända med folk i böcker bara man vänder sida, dem kan dö, bli 30 år äldre eller så är vi fem steg ner i ättelinjen. Jobbigt kan det vara ibland om man som jag bara läser på kvällen när man är extremt trött och endå inte kommer ihåg något till dagen efter. Men en bok som den här kanske får mig att verka sofistikerad? Ni kanske kan förklara boken mer för mig, så jag inte bara verkar dum!


Det står nummer 12 i min kopia, den har nog tillhört en skola precis som alla andra böcker i min bokhylla. Den fina, svarta och dyra bokhyllan. Nästan det dyraste jag äger, förutom min vinterjacka.

Av Franz - 28 oktober 2009 22:37

Varenda gång jag går in här och ska skriva ett inlägg så måste jag blicka tillbaka på förra gången. Jag måste se vad jag skrev, vad jag ville och hur jag kände. Antagligen är detta helt normalt, eller i värsta fall är det jag som är mongolid om man får säga så. Ni vet hur jag inte lyckades spendera mycket pengar i Ullared? Det har jag tagit igen lite nu. Jag köpte kläder, smink, ckor och vegetarisk mat idag på stan. Det var spännande, dock köpte jag en mamma-tröja som jag ska ha som klänning, allt funkar bara man vill!


Inga foton idag heller, det är min lathet som tar överhanden här. Men jag är van, den brukar styra mig i strama tyglar, den hindrar mig från att göra gott. Förutom nu, alla sover och jag sitter ensam kvar, fasän mina ögon är trötta så sitter jag här och funderar. Jag funderar sådär som bara vissa kan göra. Kanske ska jag berätta för er om läskiga och skumma människor i stan? Det finns ju endå en del som hamnade fel, om inte alla. Men en annan dag bir det!

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards