Franz

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Blicka, tillbaka

Av Franz - 17 oktober 2009 22:45

Jag kommer ihåg när folk först började blogga, ja så gammal är jag iallafall. Jag kommer ihåg ganska mycket när jag tänker efter, även om jag själv kanske aldrig tror det. Det finns väl mycket man vill glömma bort? Men ja, jag hatade bloggar, jag förstod aldrig poängen med det. Varför ska man varje dag gå in på internet och skriva om vade man gör? Vem vill läsa det? Inte jag iallafall. Och det vill jag ju inte nu heller, jag vill veta mer. Jag vill se er, läsa om era åsikter, bli förvånad, bli överaskad. Jag vil bli bortsvept och leva mig in. Jag vill absolut inte höra om att eran katt hoppade och missade köksbänken. Jag vill inte höra att erat barn till slut lyckades säga lampa, det kan jag också.


Jag vill höra om förhoppningar och besvikelser, kärlek och ensamhet, livet och döden. Inte om ni gillar Mona Sahlin eller inte, för ingen gör det, knappt Mona Sahlin själv. Jag vill inte veta om att SSU Östergötland vill införa "vegetariska dagar" i skolköket, vem som vann Idol eller vem som nu blir Paris Hiltons BBF. Jag vill ha hopp om framtiden.


Nu älskar jag förresten att blogga, och jag läser andras också. Men bara dom intressanta, dom som tilltalar. Mina vänners bloggar och dom som får mig att fundera, att bli sådär drömmande. Min är väl varken eller. Min kanske bara är en blogg i mängden? Men det struntar jag nästan i. Inte helt, det skulle jag aldrig kunna göra. Jag vill att ni läser, att ni bryr er, att ni funderar över mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Franz - 14 februari 2010 16:35

Mina fötter, önskar dom död i all evighet. På riktigt typ. Vill ta studenten, sluta skolan och kanske flytta. Finspång suger apa typ. Eller ja, ni fattar?...

Av Franz - 12 februari 2010 08:24

Godmorgon och så. Ville bara säga något innan jag drunknar i snön eller får en istapp i huvudet... Älskar hur alla tittar uppåt nu när dom går på stan, hur alla glider omkring i stigarna på trottoarerna. Gör det svårt att skilja lokalbefolkningen fr...

Av Franz - 26 januari 2010 21:28


Vem uppfann balen? Är det på riktigt? Menar, jag har inte lust med klänning för tusen kronor och hitta dejter o sånt. Och frisör? Sminkös? Ni får väl ge er. Det är ju endå inte Nobelmiddagen vi ska på?   Ska hitta en dejt, lovar. Parfymen Date su...

Av Franz - 24 januari 2010 00:41

Mitt öga gör asont, så ni vet. Jag hoppas på att det bara är lite skräp eller så. Dom där bakterierna man kan få är jobbiga och förhindrar min skolgång brutalt. Jag menar, man måste ju se tavlan för att kunna hänga med och så.   Annars tycker vi ...

Av Franz - 22 januari 2010 16:59

Dog idag, nästan. Fast inte av utmattning utan av värk. Eller ja, jag överdriver lite. Började strax efter jag fick en cappuchino av min älskade lärare. Asgod var den. Ville göra en till men vågade inte riktigt. Man kanske inte fick?   Fick ingen...

Presentation


Mig äger ingen.

Trilla lätt, utan att falla.
Ligg still! Som en fralla.

Omröstning

Du är...?
 brud
 dude
 vet inte o.O

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ditt favvoställe!

Länkar

Events, I'll add on!

•28/11 Örebro
•V.6. Tema: Franskt
•10/3 Link. Kent
•20/3 GBG, Kent
•27-29/5 Siesta!
•V. 17-22 prao, GBG
•5/6 Nyk. Bröllop
•10/6-? Flytt-GBG
•5-11/7 Hultsfred

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards